KUZNYA-LVIV@UKR.NET

067-570-03-07

073-048-59-90

Автобусна зупинка в місті – реальність і ідеал

Автобусна зупинка – невід’ємна частина дорожньої інфраструктури та міського ландшафту. Для комунальних служб правильний зупинний пункт – той, який вимагає мінімум зусиль і витрат по експлуатації, має стійкість до вандалізму. Для очікують транспорту – перш за все зручний.

Автобусна зупинка – реальність

Так якою має бути автобусна зупинка, адже будівельними нормами встановлена тільки довжина і ширина зупинкового майданчика та її відстань до перехрестя.
Що потрібно пасажирові, що очікує свого автобуса:

  • дах над головою, здатна захистити від сонця влітку і негоди в будь-який час року;
  • стінки, що захищають від вітру, бризок дощу і в той же час не затуляють огляд;
  • лава, щоб присісти або поставити важку сумку або портфель, бажано з підігрівом або з дерева, щоб не примерзнути взимку;
  • урна – адже ніхто з нас не хоче смітити в своєму місті;
  • освітлення в темний час доби;
  • приємна атмосфера – зупинка повинна мати закінчений дизайнерський образ, відповідний стилю міського середовища і володіє індивідуальністю.

Розглядаючи приклади зупинок, якими багатий інтернет, найчастіше бачиш елементарний каркас, прикритий щитами з профлиста, в кращому випадку – полікарбонату, причому таке рішення зупинкового пункту можна побачити в будь-якій країні світу, де є громадський транспорт. Загальні недоробки для пострадянського простору – відсутність лавок, урн, освітлення, невдала конструкція, яка дає тіні, не захищає від негоди.

Фото 1. Зупинка, що блокується з кіоском. Переваги – дах, багато посадочних місць. Недоліки – відсутність урни для сміття, відсутня назва, мало інформації.

Зупинка, що блокується з кіоском

Фото 2. Павільйон захистить від негоди, але не від сонця, немає інформації і урни для сміття.

Павільйон-зупинка

Фото 3. Похила конструкція говорить про бажання архітектора відійти від стереотипу, але недоліки колишні – слабкий захист від сонця, немає урн, мало інформації.

Похила зупинка

Значно краща ситуація в Європі і Північній Америці, там часто зустрічаються цікаві приклади архітектури та функціоналу – інформаційні табло, підігрів лавок, будівництво закритих павільйонів.

Фото 4. Зупинка-труба при всій незвичайності форми, не захистить від бокового вітру, сонця, хоча відмінно впишеться в індустріальний пейзаж.

Зупинка-труба

Фото 5. Павільйон в Олбані – один із прикладів підходу англійців до зупинок, просто і зручно.

Павільйон в Олбані

Автобусна зупинка – ідеал

Всі ми живемо в постійно мінливому світі, то, що вчора було доступно одиницям, стає надбанням широкої громадськості. На перший план виходить володіння інформацією і раціональне використання часу. Як повинна бути обладнана автобусна зупинка в відповідно до нових реалій?
Важливо пасажиру:

  • Назва зупинки;
  • інформаційне табло, що показує час прибуття і термін очікування потрібного транспортного засобу;
  • стенд з картою, яка б показала основні визначні пам’ятки в крокової доступності від зупинки (особливо важливо для туристичних центрів);
  • інформація про телефони першої необхідності;
  • доступ в інтернет;
  • індивідуальний дизайн.

Втілити в життя мрію про красивих, зручних і функціональних зупиночних павільйонах можуть автобусні зупинки на замовлення, зроблені із залученням комерційних засобів за рахунок продажу рекламних площ.

Фото 6. Зупинний пункт цікавої форми з новим змістом: встановлений термінал, що надає максимум корисної інформації.

Автобусна зупинка

Фото 7. Приклад зупинки з кованих конструкцій – індивідуальність на обличчя, справа за інформацією.

кована зупинка

Фото 8. Відмінний приклад творчого підходу архітектора, для відповідності ідеалу залишилося наповнити зупинку інформацією.

автобусна зупинка

Незвичайна, не стандартна автобусна зупинка – можливість простими засобами і не дуже великими витратами урізноманітнити міський ландшафт, підкреслити унікальність історичного середовища.

Прекрасні зразки кованих павільйонів, креативні розробки зупинок нестандартних форм дають надію незабаром побачити нове ставлення муніципальних служб до таких звичайних і потрібним всім спорудам, як автобусна зупинка.